niedziela, 8 maja 2016

Zumba świetna na odchudzanie!


Wspominałam już o tym na moim fanpage'u, że wraz ze zmianą sposobu odżywiania postanowiłam również wprowadzić do swojego życia trochę ruchu, moja kondycja była bardzo kiepska, dlatego chciałam ją poprawić i oczywiście wspomóc swoje odchudzanie.
Na początku zaczęłam ćwiczyć różne znane mi ćwiczenia jak brzuszki czy rowerek, następnie zaczęłam poszukiwać ciekawych ćwiczeń w internecie i tak trafiłam na trening z Chodakowską. Niestety przy tego typu ćwiczeniach zaczynam się szybko nudzić i ostatecznie niechętnie je wykonywałam, zmuszałam się do nich, a to nie jest dobre jeśli miałabym to robić systematycznie.
Wtedy przypomniałam sobie o zumbie, która już wcześniej mnie ciekawiła, ponieważ w mojej miejscowości organizowane są kursy zumby i tak dowiedziałam się o tej formie aktywności. Zumba jest formą aerobiku, która jest połączeniem latynoskich kroków tanecznych z fitnessem. Od tradycyjnego aerobiku wyróżnia ją to, że nie ma tam monotonnych powtórzeń i jest to bardziej forma dobrej zabawy niż męczących ćwiczeń.
I tak zaczęłam szukać filmów z krokami, bo póki co na kurs nie chce się zapisywać, a na You Tube można znaleźć mnóstwo takich filmów i tańczyć sobie wygodnie przed komputerem :). 
Zumba okazała się być dla mnie strzałem w dziesiątkę, kocham muzykę i taniec, więc wracam do niej każdego dnia, jak mi się zaczyna nudzić to szukam nowych piosenek z nowym tańcem i tym sposobem nie wpadam w rutynę, oraz łączę przyjemne z pożytecznym.
Aktualnie ćwiczę prawie codziennie (w miarę możliwości), zaczynałam od 20-30 minut, potem było 40, a teraz często zdarza się 50-60 minut takiego tańca i być może trwałoby to jeszcze dłużej gdyby mi czas na to pozwalał. 
Gdy już jakiś czas ćwiczyłam, zainteresowałam się bliżej tematem zumby, chciałam dowiedzieć się jak wpływa na spalanie tłuszczu i czy te ćwiczenia połączone z tańcem są dobre na odchudzanie, okazało się że jest to świetny, a nawet jeden z najlepszych sposobów na wspomaganie odchudzania.
Zumba jest treningiem typu kardio, zwanym treningiem wytrzymałościowym, utrzymywanym na umiarkowanym poziomie intensywności. Tego typu trening nie tylko pomaga w pozbyciu się zbędnych kilogramów, ale również poprawia wydolność serca, dotlenia, dobrze działa na układ krążenia oraz wspomaga funkcjonowanie całego organizmu. Podobno trening kardio przedłuża życie :) (zobaczymy czy się sprawdzi to powiedzenie :D).

Poniżej wkleję kilka filmików, do których sama chętnie wracam :)

Tutaj znajdziecie fajną serię filmów z krokami 



A tutaj kilka prostych układów tanecznych








A tu dowód na to że zumba jest dla każdego, w każdym wieku i rozmiarze, dla osób z lepszą i gorszą kondycją. 




Mam nadzieję że zachęciłam Was do tej formy aktywności, dodatkową zaletą zumby są wydzielane w czasie tańca endorfiny, które poprawiają samopoczucie i obniżają poziom stresu.
"Tańcz! Nie żałuj podłogi!" :D



A jak jest z Wami, ćwiczycie coś? Jaka jest Wasza ulubiona forma ćwiczeń?


12 komentarzy:

  1. Wiele dobrego słyszałam o Zumbie , dlatego się na nią zapisałam , na razie nie widzę większych efektów , ale a to samopoczucie mam dużo lepsze:)

    Buziaki Kochana

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam raz na zajęciach Zumby i to nie dla mnie mimo, że kocham taniec - prawdopodobnie jednak wynikało to z faktu, że byłam u kiepskiej instruktorki, a mam porównanie, bo pracuję w klubie fitness i wiem jak dobrze poprowadzona Zumba, może być hitem. :-) W mojej pracy zajęcia prowadzi Dominika, która była w obecnej edycji You Can Dance ale odpadła na Malcie na warsztatach. U niej jest taka energia, że klientki nie chcą wychodzić z sali!!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja to niestety chudzina, ale jakoś ale życie przytyć nie mogę mimo, że jem co chcę:/
    Ale słyszałam, że zumba fajna. Życzę powodzenia w realizacji celów ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zumba to taka forma zabawowa i chętnie byśmy się na takie zajęcia wybrały, tylko trzeba trafić na ciekawych prowadzących :) My preferujemy póki co bieganie i ćwiczenia gimnastyczne na macie a teraz zastanawiamy się nad jogą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow :D Bardzo ciekawy sposób na odchudzanie ;) My jednak próbujemy przytyć :D Poklikasz u nas ? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kiedyś chodziłam na Zumbę, ale nie dla odchudzania. Bardzo poprawia to kondycję i po takim treningu humor od razu był lepszy. Jakiś czas temu próbowałam ćwiczyć w domu przed dużym tv, ale motywacji brak. Gdy jest ładna pogoda, wsiadam na rower i jedziemy z całą rodzinką na wycieczkę. Dziś zostałam w domu :( z gorączką w łóżku.

    OdpowiedzUsuń
  7. W Zumbie trzeba wywijać biodrami, aja sztywniak jestem i chyba bym tak nie potrafiła, ale wiele ludzi chodzi na takie zajęcia i chwali sobie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na mojej siłowni jest dużo zajęć z zumby- jednak całkowicie to nie moja bajka :((

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie póki co to nie rajcuje, ale dobrze wiedzieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja na razie nic sie ćwiczę, ale kiedyś namiętnie ćwiczyłam pilates :) Mam zamiar do tego wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja niestety jestem z tych, co mają dwie lewe nogi, nigdy nie potrafiłam tańczyć.

    OdpowiedzUsuń