niedziela, 5 marca 2017

Koniec diety tłuszczowej

Moi Drodzy, ponieważ na bieżąco staram się informować tutaj, co się dzieje u mnie jeśli chodzi o dietę i odchudzanie, postanowiłam zrobić krótki wpis na temat zakończenia mojej diety ketogenicznej/tłuszczowej.


Gdy rozpoczynałam tą dietę, założyłam, że muszę wytrzymać na niej ok 2-3 miesiące i aktualnie ten czas ponad 2 miesięcy (a dokładnie 2,5) już upłynął, więc pora zastanowić się co dalej.
Myślałam nad tym czy nie zostać na tej diecie dłużej, wiele osób stosuje ją przez kilka/kilkanaście lat i czują się znakomicie, jednak u mnie przeważyła chęć zmiany menu, ponieważ rutyna i niewielka ilość produktów jakie mogłam stosować na tej diecie, doprowadziły mnie do pewnego rodzaju psychicznego zmęczenia.

Aktualnie idzie wiosna, za chwilę na łące zaczną pojawiać się różne zioła, potem nowalijki i zapragnęłam powrócić do robienia zielonych koktajli z dodatkiem owoców i zajadania się większą ilością warzyw, a także produktów nabiałowych, co niestety na diecie keto musiałam ograniczać i skrupulatnie przeliczać zawartość węgli w każdym takim produkcie.
Oczywiście to nie oznacza, że nagle rzucę się na produkty wysoko węglowodanowe, raczej myślę o przejściu na dietę low carb, czyli mniej restrykcyjną, gdzie dopuszczalny limit węglowodanów wynosi ok. 150 gram, a w dni treningowe nawet 220 gram. Taka dieta pozwoli mi spokojnie wprowadzić więcej produktów które lubię i które są zdrowe. Poza tym sądzę że w czasie, gdy wszędzie w okół będzie pełno zieleniny, świeżych warzyw i owoców, tak restrykcyjne ograniczanie tych produktów, byłoby po prostu nierozsądne i niekoniecznie dobre dla zdrowia, a dla mnie ważniejsze od odchudzania są właśnie kwestie zdrowotne i dostarczanie organizmowi wszystkich niezbędnych składników.

Na diecie keto schudłam ok. 5 kg (nie licząc utraty glikogenu mięśniowego, który potem został uzupełniony), więc efekt nie jest oszałamiający, powiem szczerze, że spodziewałam się przynajmniej 8 kg, ale wiem że ta dieta mogła wpływać również na wzrost mięśni, więc sama waga nie jest tutaj najlepszym wyznacznikiem.
Mimo wszystko jestem zadowolona, bo był to kolejny krok w pokonywaniu siebie i ćwiczeniu charakteru, poza tym poznałam nowe przepisy na ciekawe potrawy, które mogę stosować na co dzień, przy tradycyjnej formie odchudzania.
Dieta ketogeniczna była dla mnie fajnym doświadczeniem i być może jeszcze do niej powrócę w czasie jesienno-zimowym, a póki co mam nadzieję, że kilogramy nie zaczną powracać po zwiększeniu węgli w codziennym menu :).



A co tam u Was? Stosujecie jakieś diety? Odchudzacie się? :)


16 komentarzy:

  1. Hello, it looks tasty. Have a nice day. Best regards Jana

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś niesamowita, ja nie potrafię wziąć się za siebie i regularnie odmawiać sobie czegokolwiek - szczególnie słodyczy. Jednak chętnie spróbowałabym pić regularnie koktajle warzywno-owocowe więc jeśli podzielisz się przepisami z wielką ochotą wszystkie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluje sukcesów na diecie i powodzenia w kolejnej :)
    Ja teraz mam wyzwanie bez słodyczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. It looks delicious! great post.
    Bye

    http://sabriellee.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  5. też nie mogę sie doczekać koktajli

    OdpowiedzUsuń
  6. Great post dear! :)
    New post on my blog: http://vesnamar.blogspot.rs/2017/03/yoshop-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluje i życzę dalszej wytrwałości :D

    OdpowiedzUsuń
  8. aktualnie nie jestem na diecie, ale mam zamiar przejść :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mucho ánimo guapa, y poco a poco, con las dietas no tengas prisa, despacito es mejor.
    Que tengas un buen día

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja się nie odchudzam - stres u mnie załatwia wszystko ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie stosowałam diet, jem to co lubię, także nie jest to moja dziedzina.

    OdpowiedzUsuń
  12. Rutyna nie jest dobra, więc fajnie, że dalej szukasz nowych rozwiązań :) Życzymy dalszego powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja nie jestem na żadnej diecie, tylko ćwiczę ale nie dlatego że chcę schudnąć.

    OdpowiedzUsuń